Er din virksomhed forpligtet til at etablere en whistleblowerordning, kan CLEMENS hjælpe dig!

Med CLEMENS’ whistleblowerordning står vi ikke alene for at levere en teknisk sikker platform , men også for etablering, implementering og løbende administration af din virksomheds interne ordning. Vores whistleblowerordning er en samlet løsning, som sikrer, at din virksomheds whistleblowerordning lever op til alle kravene i whistleblowerloven.

Med CLEMENS’ whistleblowerordning slipper du for at bekymre dig om:

  • whistleblowerlovens komplicerede regler, som kræver uddannelse af medarbejdere og underligger disse medarbejdere en særlig tavshedspligt,
  • om den tekniske platform lever op til alle GDPR-krav,
  • at skulle etablere et internt administrativt set-up, der skal sikre fortroligheden af en whistleblowers identitet, herunder overfor ledelsen i virksomheden, og
  • om indberetninger bliver håndteret juridisk korrekt, herunder overholdelse af frister

Med CLEMENS’ whistleblowerordning sparer du derfor både tid og ressourcer. Derudover kan whistlebloweren berettiget offentliggøre sin indberetning, hvis ikke fristerne for håndtering bliver overholdt, eller hvis der ikke er taget passende tiltag i anledning af indberetningen. Ved at benytte vores whistleblowerordning minimerer du denne risiko for offentliggørelse, der kan skade virksomhedens omdømme.

CLEMENS’ whistleblowerordning er hurtig at etablere, brugervenlig og fleksibel. Ved etablering af CLEMENS’ whistleblowerordning tilpasser vi ordningen til jeres behov.
Løsningen er cloudbaseret og sikrer dine medarbejderes anonymitet, hvis de ønsker at gøre opmærksom på ulovlige eller alvorlige forhold.

Med en effektiv og sikker håndtering af indberetninger sætter CLEMENS’ whistleblowerordning virksomhedens ledelse i stand til at handle hurtigt og diskret rette op på uønskede forhold og forhindre potentielle økonomiske tab eller skade på omdømme.

Vil du høre mere om CLEMENS whistleblowerordning, eller har du spørgsmål til den nye lov om whistleblowerordning kan du booke et møde med en af vores specialister her

Hvem skal have en whistleblowerløsning?

Whistleblowerloven forpligter alle virksomheder med 50+ ansatte til at oprette en whistleblowerordning.
Læs også vores artikel “Whistleblowerloven A-Z …og alt hvad du behøver at vide om de nye regler”.

Arbejdsgivere med mere end 250 ansatte havde frist for at etablere en whistleblowerordning allerede den 17. december 2021.

Arbejdsgivere med 50-249 ansatte har indtil den 17. december 2023 til at etablere en whistleblowerordning.

Whistleblowerloven gælder dog allerede nu, hvilket blandt andet betyder, at arbejdsgivere med 50-249 ansatte skal opfordre sine ansatte til at bruge Datatilsynets whistleblowerordning, indtil virksomheden får etableret sin egen whistleblowerordning.

Der er derfor rigtig mange gode grunde til at få styr på jeres interne whistleblowerprocedurer allerede nu!

CLEMENS’ whistleblowerordning inkluderer

  • En krypteret og sikker portal, som kan tilgås fra pc, mobil og tablet
  • Et unikt link til portalen, som kan placeres på virksomhedens hjemmeside, intranet eller lignende
  • En standard whistleblowerpolitik på dansk og engelsk
  • En vejledning til håndtering af den lovpligtige feedback til en whistleblower
  • En krypteret filoverførsel af fx fotos eller dokumenter
  • Anonym og krypteret kommunikation med whistlebloweren
  • CLEMENS’ juridiske eksperters afrapportering af indberetninger til en fast lav pris*
  • Årlig/halvårlig indberetningsoversigt

* afrapportering inkluderer ikke juridisk rådgivning. Såfremt en indberetning kræver juridisk sparring, tilbyder vi selvfølgelig også en favorabel pris på vores eksperters rådgivning.

Pris

Vi tilbyder en konkurrencedygtig og gennemsigtig prisstruktur med lave etablerings- og driftsomkostninger:

Opsætning:2.000kr.(engangsydelse)
Årlig licens (0-500 ansatte):12.000kr.
Årlig licens (500+ ansatte):Kontakt os for en særskilt aftalte
Afrapportering:2.000kr.pr. afrapportering
——–
Alle priser er ekskl. moms, gældende for 2022

Er din virksomhed omfattet af de nye regler, og skal I have etableret en whistleblowerordning, så skriv til Camilla Sand Fink